Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/3660
Title: Metodología de la Investigación Educacional: contradicciones lógicas
Other Titles: Educational research methodology: logic contradictions
Authors: Valledor Estevill, Roberto Fernando
Ceballo Rosales, Margarita
Keywords: lógica de la investigación, problemas de la investigación.
Issue Date: Jan-2016
Publisher: Redipe
Abstract: En el curso se discuten, desde la lógica dialéctica, tres contradicciones presentes en la concepción teórico-metodológica de la investigación educacional, que afectan a muchos investigadores noveles de este sector. Estas contradicciones se reflejan en los informes de investigación y son objeto de discrepancias en los actos de defensa. Estas son: la disyuntiva entre el quién y el qué de la investigación educacional, la lógica de la investigación educacional, en dependencia de la forma o el contenido y los métodos a emplear en la investigación educacional, un debate entre lo general y lo particular.
Description: There are three contradictions in the theoretical-methodological conception of investigation that are discussed, from the dialectic logic, during the course, that affect some new researchers from this sector. These contradictions are expressed in the research inform and are the comparison during the defense acts. They are: contradiction between who researches and the object of the educational research, logic of the educational research, according to the way or the content and the methods to be used in the educational research, a debate between the general and the particular.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/3660
Appears in Collections:Metodología de la investigación Educacional (I y II)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
curso Valledor MIE, contradicciones logicas.pdf556.66 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.